JAK BARVY SOUVISÍ S NAŠÍ OSOBNOSTÍ?
Dnes se chci s vámi podělit o
tajemství, které skrývají barvy. Věřím, že se nad některými tvrzeními minimálně
pozastavíte a začnete se na barvy dívat jinak, než doposud. Síly barev se
využívá v mnoha oblastech. Nejčastěji však v marketingu. Cílem tohoto
příspěvku je, aby každý pochopil, že největší vliv však mají barvy na nás samotné.
Barvy jsou mocné. Každý z jakýchkoliv odstínů
jednotlivých barev v nás něco vzbuzuje, asociuje, připomíná. Máme
s nimi spojené různé události z dětství, osobního i pracovního
života. V jedné konkrétní barvě se můžeme cítit daleko příjemněji a
sebevědoměji než v ostatních. Proč tomu tak je? Každá barva totiž
zastupuje jisté vlastnosti, které se v nás díky nošení právě této barvy
prohlubují. Je tedy přirozené, že některé barvy si člověk na sebe prostě
nevezme. Nejsou mu sympatické jejich podtextem, tím, jak na něj působí.
Nicméně se toho dá také využít v momentě, kdy si
chce člověk dané vlastnosti do svého života přitáhnout. Když zjistí přesně ty
odstíny barev, které v něm vzbuzují ony potřebné emoce, bude pro něj
snazší si vlastnosti s danou barvou spojené lépe osvojit praxí, tedy svým
chováním, vystupováním a postojem. Jednoduše si je přitáhne do svého života.
Vhodné odstíny jednotlivých barev se dají také
vydefinovat pomocí našeho fyzického vzhledu, kdy se při určování typu člověka
soustředíme na jeho rysy v obličeji (barva pleti, očí, vlasů, podtón pleti).
Tato metoda slouží k odhalení právě těch barev, ve kterých vynikne naše
osobnost. Kdy jednotlivé barvy nepřehlušují dominantnost našich očí a toho, co
druhým chceme sdělit, ale naopak druhým umožní úplné soustředění se na nás.
"Nejlepší barva na světě je ta, která vám jde nejlépe k pleti" (Coco Chanel)
Když si člověk
na sebe vezme odstín dané barvy, která není v synergii s jeho
přirozeným typem, jeho obličej na nás působí jinak. Někomu mohou zčervenat
tváře, zvýrazní se kruhy pod očima, opticky se rozšíří obličej, či místo
pohledu do očí se soustředíme na červené pupínky či velikost uší. Toto platí o
všech barvách, které umisťujeme co nejblíže k obličeji, na spodní polovinu
těla se nám primárně nikdo nedívá. Pozornost by měla být směřována právě na
oblast našeho obličeje.
Barevné typologie se dá využít při běžné komunikaci,
obchodních jednáních, prezentování vašeho projektu či jakéhokoliv obhajování
svého názoru. Je tedy primárně určena pro ty, kteří tráví většinu svého času
mezi lidmi. Díky odhalení barev spadajících do vaší barevné typologie se může
váš klient, spolupracovník či kdokoliv jiný lépe naladit na vaši vlnu a to
podstatné, co jim chcete sdělit.
Při utváření prvního dojmu největší roli hraje právě
vzhled. Mluví za nás dříve, než stihneme cokoliv říct. (Uvádí se totiž, že při
utváření prvního dojmu se necháváme ovlivňovat z 55% vzhledem, 38% našimi gesty a tónem
hlasu, a jen pouhými 7% samotným obsahem.) Barevná typologie nám však umožňuje,
aby se člověk již od první chvíle mohl lépe soustředit na naši osobnost a
vnitřní krásu, než pouze na náš vzhled. Díky správně zvoleným odstínům barev
necháváme mluvit náš charakter a to, jaké máme vlastnosti. Barvy zastupují naše
pravé já a hodně toho o nás prozradí. Je tedy dobré vědět, jaké odstíny zvolit,
abychom docílili vysněného efektu. Podchycením
této oblasti si můžeme zajistit snadnější cestu k lepšímu navázání vztahů
s ostatními.
Během let, kdy se touto
problematikou zabývám a pomáhám lidem objevovat co nejideálnější vyjádření
jejich osobnosti prostřednictvím vzhledu, si čím dál víc uvědomuji důležitost
barev v našich životech. Tím, že pro pomoc za mnou chodí lidé, kteří
podnikají v různých oblastech, nebo jsou zaměstnaní ve firmách, kde
jednají s lidmi, dostává se mi rychlé zpětné vazby na to, jak to v reálu
pomáhá řešit konkrétní věci, usnadňuje a zpříjemňuje život.
Chcete najít svoje přesné podtóny barev?
Jsem tu pro
vás!
Veronika
"Pomohu vám vyjádřit vaše pravé já"
www.veronikamala.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat